Bezglutenowe chebki/podpłomyki

Na diecie bezglutenowej może czasem brakować zjedzenia zwykłej, klasycznej kanapki z dodatkami, dlatego dzisiaj propozycja chlebków bezglutenowych, szybkich w wykonaniu, smacznych, i, co najważniejsze, spełniających funkcję „kanapkową” 😉 Dla niemowląt, które mają rozszerzaną dietę metodą blw, polecam włączyć je do diety po 7 miesiącu. Idealnie będą się nadawały jako przekąska w trakcie spaceru, śniadanie czy kolacja, a dla dorosłych jako klasyczne kanapeczki 🙂

Składniki:

  • 0,5 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
  • 0,5 szklanki kaszy jaglanej
  • woda
  • sól wg uznania
  • + dowolne dodatki (czarnuszka, podsmażona cebula, chia itp.)

Wykonanie:

  1. Obydwie kasze przesypać do miski i zalać wodą do tego stopnia, aby woda była na poziomie 1 cm ponad kasze. Odstawić na minimum 12 godzin, a najlepiej 24 godziny.
  2. Po tym czasie kasze razem z wodą zmielić w blenderze, ma mieć konsystencję rzadszą od gęstej śmietany, ale gęstszą od ciasta naleśnikowego. W razie potrzeby dodaj więcej wody.
  3. Teraz jest dobry moment na dodatki. Możesz dodać łyżkę czarnuszki czy nasion chia, trochę podsmażonej cebulki, siemię lniane. Pełna dowolność 🙂 Solimy, chyba, że ma być to wersja dla dzieci.
  4. Smażymy z obydwu stron przez około 3 minuty, pod przykrywką, na patelni beztłuszczowej niewielkie placuszki o średnicy około 10-15 cm,
  5. Można zjadać na ciepło i zimno z różnymi dodatkami lub jako kanapki, albo na spacerze jako przegryzka 🙂

Inspiracją był przepis z książki Jaglany Detoks cz. I, którą serdecznie polecam 🙂