Chlebek chia z dehydratora (raw, vegan, bez glutenu)

Hej 🙂

Chlebek chia można stosować jako zamiennik do chleba lub jako chipsy/krakersy. Moje dziecko bardzo je lubi, są chrupiące, smaczne, fajnie wyglądają i łatwo można je przyrządzić i podawać z ulubionymi dodatkami. Ja przyrządzam je tak jak widać na zdjęciu, tj. guacamole (mocno czosnkowe ;)) + papryka + ogórek + pomidor + jakieś kiełki itp.

Składniki:

  • 100 g nasion chia (7 łyżek)
  • 330 g wody (1,5 szkl)
  • 0,5 łyżeczki soli himalajskiej
  • 20 g słonecznika (2 łyżki) lub inne ulubione nasionka (ja użyłam namoczonego i wysuszonego w dehydratorze słonecznika)

Przygotowanie:

  1. Uwaga, będzie super prosto: wszystkie składniki łączymy razem i dokładnie mieszamy, tak aby nie powstały grudki i odstawiamy na około 30-60 minut do napęcznienia.
  2. Po tym czasie mieszamy jeszcze raz i w razie potrzeby dodajemy jeszcze odrobinę wody (konsystencja ma być gęstsza lub podobna do budyniu).
  3. Masę rozkładamy na tacy dehydratora* na grubość około 5 mm i suszymy około 12 godzin, aż w środku chlebek będzie całkowicie wyschnięty.
  4. Gotowe, można podawać 🙂 (Ja podjadam już w trakcie suszenia wyschnięte brzegi, także bardzo szybko nam się ten chlebek kończy ;)).

*Jeżeli nie posiadasz dehydratora, możesz użyć zwykłej suszarki do warzyw lub piekarnika (niska temperatura, termoobieg).