Owsiane pancake (bez cukru, bez glutenu, wegan)

Dzisiejsze placuszki są na bazie płatków owsianych. Można je posłodzić trochę więcej, jeśli lubicie słodki smak lub pominąć całkowicie syrop klonowy i zjeść je wytrawnie (np. posmarowane domową pastą kanapkową z ułożonymi pomidorkami czy ogórkiem i rukolą).

Składniki:

  • 200 g płatków owsianych
  • ok. 45 g świeżo zmielonego siemienia lnianego
  • 330 g wody/napoju roślinnego/mleka itp.
  • 1 łyżka octu jabłkowego/soku z cytryny
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • 20-50 g syropu klonowego (dostosuj ilość do swojego smaku, ja daję minimalne, bo nie lubię słodkiego)
  • można też wmieszać do środka ulubione owoce – borówki, jeżyny, jabłka, gruszki itp.

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki umieścić w jednym naczyniu i wymieszać przy pomocy miksera, tak aby płatki owsiane się nie rozpadły całkowicie. Masa ma mieć gęstą konsystencję, ale ma sama spadać powoli z łyżki.
  2. Smaż placuszki na rozgrzanej patelni z dwóch stron, najlepiej pod przykryciem (przewracaj wtedy gdy ciasto już się trochę zetnie od góry a pod spodem będzie zarumienione). Do przewracania użyj dobrej, metalowej łopatki z cienkim, ostrym brzegiem.
  3. Smacznego :* Z podanej porcji wychodzi około 10 pancaków :).