Pancake’s – kolejna prosta i szybka odsłona, z dowolnymi dodatkami (bezgluten, wegan, bez cukru)

Różnych rodzajów naleśników nigdy dość 😉 Idealne na spacer z dzieckiem, na śniadanie, na kolację, na deszcz, na słońce itd….

Idealne same w sobie, można trochę dosłodzić ciasto, ale ja uważam, że niema takiej potrzeby. Polecam wypróbować na słodko, ale też na słono, przykładowo z tą pastą.

Składniki:

  • 1/2 szklanki mąki owsianej (ok. 65 g)
  • ok. 1/2 szklanki „mleka” migdałowego (120 g)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka nasion chia
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego

Przygotowanie:

  1. Połącz wszystkie składniki w blenderze i zmiksuj na gładką masę o konsystencji ciasta naleśnikowego.
  2. Powstałą masę odstaw na kilkanaście minut, aż woda się trochę wchłonie, a ciasto zgęstnieje. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie, dodaj jeszcze trochę mąki.
  3. Smaż placuszki o średnicy 10 cm na dobrze rozgrzanej patelni beztłuszczowej na złoty kolor, z obu stron. Podawaj z ulubionymi dodatkami: świeże owoce, syrop daktylowy, masło orzechowe itp.