Pasta słonecznikowa (surowa, wegańska, bez cukru, bez glutenu)

Pyszna pasta do kanapek jest niezbędna do urozmaicania potraw, a przy tym bardzo zdrowa i odżywcza, a także sycąca. Zjedzona na śniadanie nawet jako warzywne kanapeczki (ogórek/cukinia w plastry, posmarowane tą pastą) nasyci Was do czasu kolejnego posiłku. Polecam wypróbować 🙂 ❤️

Składniki:

  • 1 szklanka łuskanych ziaren słonecznika, namoczonych w wodzie przez noc
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 0,5 szklanki wody (mniej lub więcej, zależy jaką chcesz mieć konsystencję pasty)
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki (u mnie wędzona)
  • 1 łyżka przyprawy z suszonych pomidorów i czosnku niedźwiedziego (opcjonalnie, można użyć dowolnej innej, ulubionej przyprawy)
  • opcjonalnie: 1 łyżeczka płatków drożdżowych „sklepowych” (lub 0,5 łyżeczki domowej roboty)
  • Sól i pieprz do smaku

Przygotowanie :

  1. Namoczone nasiona słonecznika przecedzić i opłukać na sitku, przełożyć do blendera.
  2. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i wszystkie pozostałe składniki. Blendować do uzyskania gładkiej i jednolitej masy. W razie potrzeby dodać tyle wody ile potrzeba.
  3. Skosztuj teraz pastę i w razie potrzeby dodaj więcej przypraw.
  4. Gotowe 🙂 pyszna, zdrowa raw pasta kanapkowa gotowa do jedzenia.